הסכים להקמת מדינה פלסטינית? נתניהו מכחיש

אליהו גרין No Comments on הסכים להקמת מדינה פלסטינית? נתניהו מכחיש

בארה"ב דיווחו כי ראש הממשלה נתניהו הסכים להקמת מדינה פלסטינית, בשיחתו עם הנשיא האמריקני. נתניהו הכחיש: "ישראל חייבת להישאר בשליטה ביטחונית מלאה ברצועת עזה"

צילום: חיים צח \ לע"מ
21:09
27.04.24
פנחס בן זיו No Comments on טרור פסיכולוגי: חמאס מפרסם סרטון של שניים מהחטופים

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה בנימין נתניהו מכחיש את הדיווחים בארה"ב לפיהם הוא לא שלל את האפשרות של הקמת מדינה פלסטינית, בשיחה עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן.

נתניהו וביידן שוחחו אמש לראשונה אחרי נתק של חודש. ב-CNN דווח כי נתניהו אמר לביידן במהלך שיחתם כי הוא לא פוסל רעיון של הקמת מדינה פלסטינית. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר לאחר שיחתו עם נתניהו: הקמת מדינה עצמאית לפלסטינים "אינה דבר בלתי אפשרי" בזמן כהונת נתניהו.

בלשכת ראש הממשלה הכחישו את הדיווחים: "בשיחתו אמש עם הנשיא ביידן חזר ראש הממשלה נתניהו על עמדתו העקבית מזה שנים, שאותה אף ביטא במסיבת עיתונאים יום קודם לכן: אחרי חיסול חמאס ישראל חייבת להישאר בשליטה בטחונית מלאה ברצועת עזה כדי להבטיח שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל, ודבר זה מתנגש עם הדרישה לריבונות פלשתינית".

שר התרבות מיקי זוהר אמר הערב: "דמם של אחינו ואחיותינו לא נשפכו כדי שהפלסטינים יקבלו פרס וכדי שנסכן את עתידנו בארצנו. אני אומר באופן ברור לכל מי שתקוע עדיין בשישי באוקטובר: לא ניתן ידינו לעולם להקמת מדינה פלסטינית. זאת המחויבות שלנו כלפי הנרצחים הקדושים והנופלים הגיבורים".

ג'ון קירבי, דובר הבית הלבן, עדכן אחרי שיחת ביידן-נתניהו: "שני המנהיגים דנו על האפשרויות להבטיח את שחרור החטופים שמוחזקים בידי חמאס, על המצב בעזה והמעבר לשלב המבצעים המדויקים שיאפשרו להגדיל את הסיוע ההומניטרי לרצועה. הנשיא בירך על ההחלטה של ישראל לאפשר משלוחי קמח דרך נמל אשדוד, בעוד הצוותים פועלים לאפשרות להעביר משלוחים דרך הים ישירות לעזה. לדברי קירבי, ביידן דיבר עם נתניהו על התפתחויות שיאפשרו לרשות הפלסטינית לשלם משכורות ועל האחריות של ישראל לצמצם פגיעה באזרחים חפים מפשע. הנשיא האמריקני דיבר על חזונו לשלום בר-קיימא ועל פתרון שתי המדינות תוך הבטחת ביטחונה של ישראל".



0 תגובות